pondělí 24. srpna 2015

Výborné rohlíky

Dnešní rohlíky
270ml vody
2čl soli (příště dám o trochu méně, jsou slanější - k šunce, sýru v pohodě, ale s marmeládou už by mi to vadiloemoticon)
70g rozpuštěného sádla
470g hladké mouky
1čl cukru
1/2 kostky droždí

Hnětačem vytvořené těsto (sádlo jsem přilévala až na konec), nechat kynout. Poté jsem z půlky těsta vyválela kruh, rozkrojila a šest výsečí a od širší části motala ke špičce, dotvarovala rohlík a nechala na plechu v teple kynout. Z druhé půlky jsem nakrájela bochánky (vyšlo mi jich pět), každý rozválela na ovál - dlouhý, úzký a smotala na krátký váleček, ten pak "vyválela" na velikost rohlíku. Zas v teple na plechu dokynout. Tahle varianta vypadá víc jak kupovaný rohlíkyemoticon. Rozpálila jsem troubu na 230st., dolů jsem dala pečící misku s vodou. Po zahřátí jsem šoupla plech a 10minut pekla. Poté pootevřela troubu, aby se "vysušila" a nechala ještě ca pět minut dopéct, mezi dveře jsem šoupla vařečku, ať je pootevřeno
None


Žádné komentáře:

Okomentovat