neděle 23. srpna 2015

Minizákusky



Korpusy jsou piškotové - dva plechy světlý a dva tmavý piškot...
Světlá dávka:
8 vajec,
240g třtinového cukru,
240g hladké mouky,
1/2 kypřícího prášku do pečiva

Vyšlehat žloutky s cukrem, přisypat mouku s prdopečem a na závěr vmíchat ušlehaný tuhý sníh z bílků. Dávku jsem rozpůlila na dva plechy vyložené pečícím papírem a upekla na horkovzduch na ca 160st. Tmavý korpus podle stejnýho receptu, jen přidané kakao do mouky. 
Pak jsem rozkrojila každý plát na třetiny a pak kombinovala:


Punčovo-kokosový řez:
Připravila jsem "punčovinu":
Namlela jsem odkrojky plátů, jak jsem je srovnávala (kulaté rožky,...) a piškoty. Množství podle okaemoticon. Do toho jsem přidala asi tři lžíce rybízové marmelády, rumové aroma, šťávu z jednoho citronu a naředila trochu mlékem, aby vznikla "patlanina". Tu jsem natřela na jeden plát světlého piškotu. A na to kokosový krém, připravený z kaše uvařené z 250ml mléka a 2 PL kukuřičného škrobu (lze použít i hl. mouku), po vychladnutí jsem ji přimíchala do směsi ušlehané z 200g másla a 150g moučk. cukru. Na dva kokosové řezy (rozměrově odpovídaly 2/3 klasického plechu do trouby) použita 1/2 krému. Druhou půlku jsem použila na kakaovo-kokosové řezy s rybízovou marmeládou.
Řez s mandarinkami a želatinou:
Použila jsem opět světlý korpus, množství 2/3 jednoho plechu. Rozkrojila jsem na tenké pláty. Vždy dva jsem spojila, namazala jsem rybízovou marmeládou a potřela klasickým máslovým nastavovaným krémem (příprava viz u punčovo-kokosového řezu, jen bez kokosu). Spojené jsem potřela krémem zvrchu i z boků. Na vršek jsem cukrářským sáčkem nanesla dvě řady "puntíků"po dlouhých krajích i na krátké konce a mezi ně naskládala nakrájené kompotované mandarinky. Poté jsem zalila čirým cukrářským želé připraveným dle návodu. Použila jsem na něj nálev z mandarinek doplněný vodou na daný objem.

Kakaový řez s marmeládou a kokosovým krémem:
Opět 2/3 plechu tentokrát kakaového korpusu, nakrojeny dva pláty. Jeden potřený domácí rybízovou marmeládou a kokosovým krémem - viz u punčovo-kokosového řezu. Přiklopen druhý plát a pomazán zvrchu i ten.

Kakaovo-kávový řez
Opět 2/3 plechu kakaového korpusu (2 pláty). Krém máslový, co je u mandarinkového řezu, tak jeho druhá polovinaemoticon. Jen jsem do něj přimíchala kakao a v troše mléka rozpuštěných asi 5 lžiček instantní kávy. Spodní plát pomazaný krémem, na to daný vrchní plát a máznutý zbytek krému.

Schwarzwaldský řez:
Opět 2/3 plechu (2pláty) kakaového korpusu, na spodní nakladené vypeckované zavařené višně, na to doma připravený krém z pařížské šlehačky (2smetany ke šlehání svařené s 2-4tyčinkami ledových kaštanů, musí se nechat chviličku provařit. poté odstavit z plotny, nechat zchladnout a min. na 6-8 hodin - já dávám přes noc - umístit do ledničky. Uložit ve stejné nádobě, ve které se pak šlehá. Druhý den šlehačem vyšlehat v hustý krém, jde to rychle a dobře.). Přiklopit horní plát a nazřít šlehačkou i ten. Nechat ideálně pár hodin v chladu ztuhnout (ten čas jsem neměla, takže je řez takový "blemcavý")

Piškot s pařížskou šlehačkou:
Opět 2 pláty světlého piškotu a zbytek pařížské šlehačky. jednoduše spodní plát pomazat, přiklopit horní a opět pomazat. Z tohoto měli svůj "dort" i kluci, proto je jen pár kousků, řada je doplněná ještě pár kousky punčovo-kokosového řezu.

Žádné komentáře:

Okomentovat