neděle 23. srpna 2015

Ořechový závin

...právě k večeři s čajem:-)
Těsto:
100ml oleje,
125ml mléka,
1 žloutek,
250g polohrubé mouky,
1/2 kostky kvasnic.

Vypracujeme těsto a můžeme rovnou zpracovávat (není nutno nechat kynout). Já vypracovala a pak nechala chviličku, než jsem dopekla plněný rohlíky emoticon a dochystala náplň do závinu. 

Ořechová náplň:
Vlašské ořechy pomlet na jemno, já do robotu k nim přisypala rovnou třtinový cukr, aby se taky "pomlel". Pak přidat kakao a zalít horkým mlékem. Já dala mléka hodně, tak jsem přidala ještě trochu mletých piškotů, pro mírné zahuštění. 

Rozválet těsto na velkou placku, potřít nádivkou, zamotat, dát do vyhřáté trouby. Po ca 10minutách jsem potřela rozpuštěným máslem po povrchu a pekla asi 30-40minut. Potom jsem ještě jednou pomašlovala máslem a posypala moučkovým cukrem.
Ořechový závin

Žádné komentáře:

Okomentovat