pondělí 24. srpna 2015

Svatomartinské rohlíčky

Svatomartinské rohlíčky plněné ořechovou nádivkou - zítřejší snídaně v rámci našeho svatomartinského menu:-) Martinské rohlíčky s ořechovou nádivkou podle Albert v kuchyni
450 g hl. Mouky
1 prášek do pečiva
80g cukru
250 g měkkého tvarohu
7 PL oleje
1 vejce + 1 bílek
Voda dle potřeby (asi 7 PL)
Plátkové mandle na posypání (ty jsem neměla, tak jsem použila mandlové hranolky, které doma bylyemoticon)

Na nádivku
200ml mléka
250 g mletých ořechů
80 g mletých piškotů
70 g pískového cukru
30 g medu
1-2 PL rumu

Nejprve udělejte nádivku. Mléko přiveďte těsně pod bod varu, vsypte ořechy a asi 5 minut prohřejte. Poté vmíchejte ostatní suroviny a po minutě odstavte z plotny a nechte vychladnout (já to jen přidala do už z plotny odstaveného hrnce).
Ze všech surovin na rohlíky vyjma mandlí uhněťte těsto. Rozválejte a nakrájejte na větší trojúhelníky (já těsto rozdělila na 1/3 a rozválela vždy kolo, z něj osm výsečí, takže celkem jsem měla 24 rohlíčků). Do širší části výseče dejte lžící nádivku a srolujte do rohlíku. Každý zahněte do obloučku a pod čistou utěrkou nechte 30-40 minut kynout (vynechala jsem, měla jsem na třech plechách a průběžně rovnou dávala do trouby, nemám pocit, že by pozdější nějak extra víc naběhly, navíc jaképak kynutí, těsto bez kvasnicemoticon). Pak pomašlujte bílkem a posypejte mandlemi. Pečte ve vyhřáté troubě na 180st. ca 20 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat