pondělí 24. srpna 2015

Rillettes

Hotové ztuhlé rillettes na ještě vlahém kváskovém chlebu - bez chybičky x-)

 Rillettes:
2kg vepř. boku s kostí a kůží
1 kg vepřového masa (krkovice, plec,... Já měla plecko)
Bůček vykostit a zbavit kůže, nakrájet na drobné kousky a dát do velkého hrnce vypouštět.pokud je bok moc libový, lze přidat i pokrájené hřbetní sádlo (já do hrnce přidala už vyškvařené sádloemoticon). Na začátek jsem podlila trochou vody. Jak maso trochu povolilo, pustilo tuk, dala jsem pokrájené plecko, zalila ca 4dcl bílého vína, přidala tři rozmáčknuté stroužky českého česneku, v gáze zabalené 4hřebíčky, 4kuličky nového koření a nasypáno tymiánu, přihodila jsem dva bobkové listy, šupla do toho ořezané kosti a kůže z bůčku, přiklopila poklicí a zvolna dusila tři hodiny. Prvně na sporáku, pak se mi kolem toho nechtělo chodit, tak jsem šoupla do trouby na 160stupňů. Občas promíchnout. Po třech hodinách se odkryje a nechá další tři hodiny zvolna dělat bez pokličky. Nakonec je maso zcela rozvařené a dělí se na jednotlivá vlákna. V této fázi přidáme sůl (asi 15g na kg masa), čerstvě mletý pepř, promícháme a můžeme "porcovat". Dávala jsem do sklenic a terinky. Na závěr zalijeme vypuštěným sádlem. Necháme ztuhnout.

Příprava na rillettes...

Oblíbená večeře po celodenním "slazení" se cukrovím - rillettes, čerstvý kváskový chléb a kyselé okurky x-)

Žádné komentáře:

Okomentovat